przejdź do treści

Teraz zaświadczenie z Urzędu Skarbowego dostaniesz w ciągu kilku minut

20 Grudnia 2022

Zaświadczenie o niezaleganiu lub stanie zaległości możesz otrzymać już w ciągu kilku minut w e-Urzędzie Skarbowym. Zobaczcie, jakie to proste!

Urząd Miasta w Porębie przypomina o nowych, technologicznych możliwościach odbioru dokumentów. - W sytuacji, gdy zbliża się koniec roku, mamy wiele obowiązków i spraw do załatwienia, warto skorzystać z nowych możliwości - przekonują urzędnicy.

Mowa o akcji informacyjnej e-Urzędu Skarbowego. W jej ramach zaświadczenie m.in. o niezaleganiu lub stanie zaległości skarbowych można uzyskać w ciągu kilku minut, bez konieczności wychodzenia z domu. Jak to zrobić?

Zaświadczenie krok po kroku

Wystarczy uruchomić swój komputer z dostępem do internetu, zalogować się do serwisu e-US na podatki.gov.pl i wyrazić zgodę na e-korespondencję. Następnie płatnik składa internetowy wniosek o wydanie zaświadczenia i otrzymuje elektroniczne zaświadczenie w postaci pliku. Teraz wystarczy już tylko pobrać plik z zakładki „Dokumenty otrzymane”.

- Plik przekazujesz do instytucji, która tego wymaga, np. pocztą elektroniczną, na nośniku danych czy za pośrednictwem systemu tej instytucji - informują przedstawiciele Urzędu Skarbowego.

Jakie zaświadczenia możesz otrzymać w e-US

Urząd Skarbowy informuje, że w formie elektronicznej starać można się o zaświadczenia: o wysokości dochodu podatnika w podatku dochodowym od osób fizycznych (ZAS-DF); o wysokości przychodu, dochodu, podatku należnego oraz składek na ubezpieczenia wykazane w podatku dochodowym od osób fizycznych (ZAS-DFU) oraz o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzającego stan zaległości (ZAS-W). - Aktualnie 73% zaświadczeń o dochodach i 54% zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach jest wydawanych w serwisie w ciągu kilku minut - zaznaczają w Urzędzie.

Bez opłaty skarbowej

Co ważne, zaświadczenia wydawane w e-US nie podlegają opłacie skarbowej. A jak bank czy uczelnia sprawdzą autentyczność zaświadczenia? Pracownik instytucji korzystającej z zaświadczenia otrzymuje je w formie pliku. Plik zawiera podpis elektroniczny w postaci kwalifikowanej pieczęci Szefa Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) oraz w postaci kwalifikowanego podpisu elektronicznego upoważnionego pracownika urzędu skarbowego. Do zweryfikowania podpisu w e-zaświadczeniu służy usługa na portalu PUESC (https://puesc.gov.pl/uslugi/zweryfikuj-podpis-elektroniczny), raport z weryfikacji wraz z zaświadczeniem można wydrukować i dołączyć do akt prowadzonej sprawy.

- Zaświadczenia elektroniczne wydawane w e-US powinny być traktowane na równi z dokumentami papierowymi - przypominają w Urzędzie Miasta Poręba.

 

do góry