Skargi i wnioski
Złożenie skargi lub wniosku
- Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Skargi (wnioski) mogą być wnoszone:
- w formie pisemnej na adres:
Urząd Miasta Poręba
ul. Dworcowa 1, 42 -480 Poręba
- w formie dokumentu elektronicznego na skrzynkę podawczą Urzędu (platforma e-PUAP) oraz potwierdzone przez wnoszącego podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu lub profilem zaufanym.
- pocztą elektroniczną na adres obsługiwany przez Kancelarię Urzędu: sod@umpopreba.pl
lub - ustnie do protokołu
W przypadku zgłoszenia skargi (wniosku) ustnie do protokołu, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy.
- Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Ze skargą/wnioskiem może wystąpić każdy w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
- Godziny przyjmowania klientów:
- Burmistrz przyjmuje interesantów w godz. od 14:00 do 16:00 w każdy poniedziałek po wcześniejszym uzgodnieniu w sekretariacie.
2. Pracownicy Urzędu przyjmują mieszkańców w sprawie skarg i wniosków codziennie
w godzinach:
poniedziałek - wtorek od 8:00 do 16:00
środa - czwartek od 8:00 do 15:00
piątek od 8:00 do 13:00 - Uwagi:
- Skargi i wnioski składa się do organów właściwych do ich rozpatrzenia.
- Skargi i wnioski zarówno te nadsyłane na piśmie (pocztą) jak i drogą elektroniczną, w tym e-mailem powinny zawierać co najmniej imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego skargę lub wniosek oraz określenie jego adresu tj. nazwy miejscowości, ulicy (jeżeli występuje podział na ulice), numeru domu i lokalu oraz kodu pocztowego. Adresem może być adres zamieszkania wnoszącego, adres do doręczeń lub siedziba wnoszącego skargę lub wniosek.
Skargi i wnioski wnoszone do Urzędu (w tym e-mailem) niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu pocztowego wnoszącego (tzw. anonimy) pozostawia się bez rozpoznania.
5.Opłaty:
Skargi i wnioski nie podlegają opłacie.
6.Termin i sposób załatwienia sprawy:
Skargi i wnioski są rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca Skargi i wnioski posłów na Sejm, senatorów i radnych, którzy wnieśli skargę (wniosek) we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby rozpatruje się w terminie 14 dni od dnia wniesienia albo przekazania.
7.Tryb odwoławczy:
Skargi i wnioski są rozpatrywane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu. Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę. Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
8.Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego - Dział VIII Skargi i wnioski;
- Rozporządzenie Rady Ministrów z 8 stycznia 2002 r., w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
9. Załączniki:
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych do pobrania poniżęj.
Format | Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) | Pobierz | Zobacz |
---|---|---|---|
Kategoria: Dla mieszkańców | |||
docx |
Informacja na stronę Urzedu - skargi i wnioski / 17.54KB
ilość pobrań: 69
|
Informacja na stronę Urzedu - skargi i wnioski 17.54KB | - |
doc |
Klauzula RODO Skargi i wnioski / 37KB
ilość pobrań: 45
|
Klauzula RODO Skargi i wnioski 37KB | - |